Ziggo gecertificeerd

Online chat

Klanten geven ons 8,9/10

Het beste beeld op je (Smart) TV!

info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.

Foto


Als je problemen hebt met je Ziggo aansluiting is het belangrijk te weten of het signaal goed je woning binnen komt. Met onderstaand stappenplan is dit eenvoudig te achterhalen!

 

1. De hoofdaansluiting controleren

De hoofdaansluiting is het punt waar de Ziggo kabel het pand binnenkomt. Vanaf de hoofdaansluiting wordt het tv-signaal verder verspreid, bijvoorbeeld richting de tv of mediabox. Door te controleren of het signaal op de hoofdaansluiting in orde is, weet je of de storing van buiten komt of ergens in huis wordt veroorzaakt. Een belangrijk startpunt dus!

 

De hoofdaansluiting herken je zo:
Een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen.
Een groene kabel die de wandcontactdoos in gaat. Deze is alleen niet altijd zichtbaar.
Bevindt zich in de meterkast of in de kamer.


Tip! Twijfel je tussen een wandcontactdoos in de kamer en meterkast? Als er een wandcontactdoos in de meterkast zit, is dit altijd de hoofdaansluiting!

 

2. Meet de afstand naar je tv of mediabox

Om het signaal op de hoofdaansluiting te testen, ga je zo een rechtstreekse verbinding maken met de tv of mediabox. Hiervoor heb je een (lange) coaxkabel nodig. Om goed voorbereid aan de slag te gaan, is het belangrijk om te weten hoeveel meter kabel je nodig hebt voor de test. 

Haal splitters of verdelers tijdelijk los
Waarschijnlijk zijn er op de hoofdaansluiting nu al kabels, splitters of misschien een versterker aangesloten. Trek of draai deze er voor de test vanaf. Er blijft dan alleen een witte wandcontactdoos over met 1 of 2 aansluitingen.
 

Retoursignaal
Naast een inkomend signaal is er ook een uitgaand signaal nodig. Daarmee kun je bijvoorbeeld On Demand een film of serie bestellen. Dat heet het retoursignaal. Sommige splitters, versterkers of wandcontactdozen laten geen retoursignaal door. Door deze splitters of verdelers even los te halen en rechtstreeks op de hoofdaansluiting te testen weten we of het retoursignaal goed is.

 

3. Sluit je tv of mediabox rechtstreeks op de hoofdaansluiting aan

Trek een kabel direct vanaf de hoofdaansluiting naar de tv of mediabox. Gebruik hiervoor bij voorkeur een nieuwe coax kabel met Ziggo Geschikt of Kabel Keur logo. Zo weet je zeker dat het niet aan de coaxkabel ligt. Zap nu naar een zender die slecht beeld geeft.

Is het probleem nu opgelost?
Dan is het signaal dat bij de hoofdaansluiting binnenkomt in orde en gaat het ergens anders in huis mis. Dit gaan we verder onderzoeken door de kabels en splitters te controleren.

Nog steeds signaalproblemen?
Dan komt het tv-signaal waarschijnlijk al verstoord binnen op de hoofdaansluiting. Neem in dat geval contact op met Ziggo. Zij zullen het probleem oplossen.

Beste bezoeker,

Van donderdag 8 t/m 23 augustus zijn wij in verband met onze vakantie niet aanwezig. Bestellingen die in deze periode geplaatst zijn, worden na 23 augustus door ons afgehandeld.

Fijne zomer!

Team KabelNL