Pagina's
  • Home
  • Contact
  • Meestgestelde vragen
  • Retourbeleid
  • Over KabelNL
  • Installatieschema's Kabel TV | Ziggo geschikt en Kabel Keur
  • Wat is Kabel Keur?
  • Wat is Ziggo geschikt?
  • Opzet kabel TV thuisnetwerk Ziggo geschikt
  • Overzicht met nummering Hirschmann
  • Installatie videos | Ziggo geschikt en Kabel Keur
  • TV signaal verbeteren Ziggo
  • Storing Ziggo verhelpen
  • Komt het Ziggo signaal goed binnen?
  • Meerdere tv's aansluiten Ziggo
Login
Het beste beeld op je Smart TV met Ziggo gecertificeerd!
  • Bekijk hele assortiment
  • Categorieën

  • TV & Ontvangst
    • Antenne versterkers Ziggo gecertificeerd
    • Ziggo Easy Install antenneversterkers
    • Coax kabels Ziggo gecertificeerd
    • Connectoren
    • Wanddozen & Splitters
    • Aansluitkabels
    • Afstandsbedieningen TV
    • CI+ modules Ziggo | Caiway
    • Accessoires
  • TV & Bevestiging
    • TV beugels
    • TV beugels draaibaar
    • TV standaards
  • Netwerk kabels
    • Netwerkkabels op rol
    • Patchkabels
  • SONOS
    • Muurbeugels SONOS
    • Statieven SONOS
 

 
  • TV & Ontvangst
    • Antenne versterkers Ziggo gecertificeerd
    • Ziggo Easy Install antenneversterkers
    • Coax kabels Ziggo gecertificeerd
    • Connectoren
    • Wanddozen & Splitters
    • Aansluitkabels
    • Afstandsbedieningen TV
    • CI+ modules Ziggo | Caiway
    • Accessoires
  • TV & Bevestiging
    • TV beugels
    • TV beugels draaibaar
    • TV standaards
  • Netwerk kabels
    • Netwerkkabels op rol
    • Patchkabels
  • SONOS
    • Muurbeugels SONOS
    • Statieven SONOS
  • STORING ZIGGO VERHELPEN

Foto

Storing Ziggo verhelpen?!
Heb je problemen met je Ziggo aansluiting, zoals blokjes in beeld of foutmeldingen? Soms ligt dit aan een storing bij Ziggo. Is dit niet het geval, dan is er in je woning iets niet in de haak. We helpen je stap voor stap de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen.

Storing Ziggo | Stoorbronnen in huis | 4G signaal | Zo los je een storing op
 

 

 

Stap 1: Storingen in het netwerk van Ziggo

Het komt is wel eens voor dat er een storing is bij Ziggo, waardoor er problemen ontstaan met je tv signaal. Het is handig dit eerst te checken, voordat je thuis alles gaat controleren. Via de volgende knop zie je snel of er een storing bekend is in jouw postcodegebied:

Controleer op storing bij Ziggo

 

 

Stap 2: Stoorbronnen in je huis uitsluiten

Geen storing bij Ziggo? Dan is het is mogelijk dat het signaal wordt verstoord door een stoorzender. Dit zijn vaak apparaten die zelf ook een signaal uitzenden of ontvangen en daarmee het tv-signaal in de weg zitten.

Veel voorkomende stoorbronnen zijn:
smartphones of tablets met 4G
slimme meters
draadloze lichtschakelaars
          (bv. KlikAanKlikUit)
babyfoons
audiospeakers
DECT-telefoons
beveiligingscamera's


Heb je een of meerdere van bovenstaande apparaten in huis? Zet ze dan eens uit en controleer of het tv-signaal beter is. Is dit het geval? Houd deze apparaten dan voortaan op een paar meter van je televisie of wandcontactdoos.
 

 

 

Stap 3: 4G signaal

4G, ook wel bekend als LTE, is een techniek voor snel mobiel internet. De afgelopen jaren zijn er steeds meer zendmasten geplaatst om de dekking van 4G in Nederland te vergroten. Hoe dichter je bij een 4G-zendmast woont, hoe sterker het signaal de woning binnenkomt.

Waarom stoort 4G-signaal op tv?
Elk signaal heeft een eigen frequentie. Dit geldt ook voor een tv-signaal. De meeste frequenties zijn zo verschillend dat ze geen last van elkaar hebben.

Met het tv-signaal en het 4G-signaal is dat anders. Deze frequenties lijken erg op elkaar en daardoor kan er storing ontstaan wanneer de twee signalen elkaar tegenkomen in huis. Dit is te herkennen aan:

4G signaal Ziggo Blokken en strepen op 1 of meer kanalen
Een foutmelding op 1 of meer kanalen
Geen beeld 


Wanneer je last hebt van een of meerdere van bovenstaande problemen, kan het zijn dat je televisiesignaal verstoord wordt door een 4G-signaal. Soms is een zendmast de boosdoener, maar het kan bijvoorbeeld ook je smartphone zijn.

 

 

Stap 4: Zo los je een storing op

Logo Ziggo geschiktLogo KabelKeur

Storingen op je tv worden vaak veroorzaakt doordat de gebruikte materialen zoals coax kabels, stekkers en splitters verouderd zijn en niet meer voldoen aan de eisen van nu. Zo zijn ze bijvoorbeeld onvoldoende afgeschermd zijn tegen de invloeden van 4G / LTE-straling. 

Dit is eenvoudig te voorkomen door materialen te gebruiken die optimaal afgeschermd tegen instraling van buitenaf. Deze zijn te herkennen aan het Ziggo geschikt en Kabel Keur keurmerk en voldoen hiermee aan de allerhoogste eisen die gesteld zijn door Ziggo en de overige Nederlandse kabelmaatschappijen. 
 

Controleer je coax kabels
Controleer altijd eerst of de kabels die je nu gebruikt in orde zijn. Begin hiervoor bij het punt waar het signaal het pand binnenkomt: de hoofdaansluiting. Voor een goed tv beeld moeten de kabels minimaal aan de volgende punten voldoen.
De kabel is onbeschadigd en heeft geen scheurtjes of knikjes.
Er zit een connector aan het eind van de kabel 
De kabel is niet aan elkaar geknoopt of geplakt.
De kabel heeft een minimale dikte van 7 millimeter.
De kabel is niet te lang, dus niet langer dan 10 meter. Bij langere kabels is er meestal een versterker nodig.

Kom je een kabel tegen die niet aan deze punten voldoet? Noteer dit dan en ga verder met de volgende stap:

Controleer de connectors
Na de kabels zijn de connectors aan de beurt. Dit zijn de pluggen aan het einde van de kabel waarmee de kabel is aangesloten op de tv of mediabox. Een slechte connector kan het signaal door het hele gebouw verstoren.
De connector zit goed vast aan de kabel.
De connector is onbeschadigd en zit volledig rondom de kabel bevestigd.
De connector is van metaal. Vaak zit hier nog een plastic omhulsel omheen. Metalen connectoren zijn goed afgeschermd en minder gevoelig voor stoorbronnen.

NB: De vroeger veel gebruikte stekkers, die met de rechthoekige witte afdekkapjes, bieden tegenwoordig onvoldoende afscherming. Vervangen dus!

Vind je ergens een stekker die afwijkt van een van bovenstaand punten? Noteer dit dan en ga verder met de volgende stap.

Controleer de splitters
Wanneer je meerdere tv-aansluitingen in huis hebt, wordt het signaal waarschijnlijk ergens verdeeld met een tv-splitter. Ook splitters hebben invloed op het signaal. Maak je gebruik van splitters? Controleer ze dan op de volgende punten:
De splitter is volledig van metaal.
Alle aansluitingen op de splitter zijn in gebruik of niet gebruikte aansluitingen zijn afgedekt.

Heb je bijvoorbeeld een driewegsplitter maar gebruik je maar twee kabels? Dan is het beter om een andere splitter te gebruiken.
 

Stap 5: Vervangen coax kabels, connectoren en splitters

Heb je bij de vorige stappen een of meerdere coax kabels, connectors of splitters gevonden die niet aan de eisen voldoen, dan is de kans groot dat dit de oorzaak is van het slechte beeld op de tv. Het is verstandig deze te vervangen. 
 

Alle Ziggo gecertificeerde kabels, connectoren en splitters vind je hier:

 
Ga naar alle Ziggo gecertificeerde coax kabelsGa naar alle Ziggo gecertificeerde connectoren  Ga naar alle wanddozen en splitters voor Ziggo

 


| Meer

  • grade Ziggo gecertificeerd!
  • thumb_up Het beste beeld op je (Smart) TV!
  • local_shipping Ziggo geschikt | Kabel Keur!

CONTACT INFORMATIE

  • 

    klantenservice@kabelNL.nl

  • 

    Zuiderlaan 23E

  • 6905 AC ZEVENAAR

  • 

    KVK: 70363870

Menu

  • Home
  • Contact
  • Meestgestelde vragen
  • Retourbeleid
  • Over KabelNL
  • Installatieschema's Kabel TV | Ziggo geschikt en Kabel Keur
  • Wat is Kabel Keur?
  • Wat is Ziggo geschikt?
  • Opzet kabel TV thuisnetwerk Ziggo geschikt
  • Overzicht met nummering Hirschmann
  • Installatie videos | Ziggo geschikt en Kabel Keur
  • TV signaal verbeteren Ziggo
  • Storing Ziggo verhelpen
  • Komt het Ziggo signaal goed binnen?
  • Meerdere tv's aansluiten Ziggo

Betaalmogelijkheden

iDeal
Je betaalt snel, simpel en veilig online via je eigen bank!

PayPal
Heb je een PayPal-account dan betaal je eenvoudig, veilig en snel met je emailadres!

Overboeking
Een bankoverschrijving is een veilige manier van betalen! Houd wel rekening met een wat langere verwerkingstijd.

Achteraf betalen
Je kunt je bestelling ook pas betalen wanneer je deze ontvangen hebt.


Betaalmogelijkheden KabelNLAchteraf betalen
 

Over KabelNL


KabelNL verzorgt de verkoop van Ziggo gecertificeerde TV materialen voor de ontvangst van kabeltelevisie. Kabel Keur en Ziggo geschikt. Alles voor het beste beeld op je (Smart) TV! 


Gecertificeerde materialen voor:


Keurmerk veilig winkelen:

* Bestellingen die in het weekend geplaatst zijn, worden op maandag verzonden. / Alle bedragen zijn  inclusief  BTW   

Algemene voorwaarden